Z roku na rok rośnie w Polsce znaczenie incentive travel jako narzędzia motywowania. Podróże motywacyjne to część turystyki biznesowej przypominająca turystykę rekreacyjną, jednak stanowi ona odrębny produkt turystyczny. Najczęściej są to wyjazdy grupowe, przeznaczone zazwyczaj dla elitarnej grupy, łączące cechy wyjazdu rekreacyjnego oraz podniesienia prestiżu czy statusu zawodowego. Opłacane są przez pracodawcę w ramach nagrody za realizację określonych zadań, za szczególne osiągnięcia lub jako zachęta na przyszłość.

Organizacja wyjazdów w ramach incentive travel ma na celu utworzenie, utrwalenie lub wzmocnienie relacji między zleceniodawcą a uczestnikami wyjazdu, a także między samymi uczestnikami, którymi mogą być: pracownicy, partnerzy biznesowi lub konsumenci. Typowy wyjazd motywacyjny musi posiadać niepowtarzalny scenariusz a proponowane atrakcje z reguły są bardzo drogie i luksusowe, aczkolwiek liczy się pomysł i organizacja. Coraz więcej firm oferujących usługi z zakresu incentive travel proponuje swoim klientom rozwiązania zróżnicowane cenowo i rozwiązania szyte na miarę.

Turystyka motywacyjna obecnie realizuje zarówno nisko jak i wysokobudżetowe wyjazdy incentive travel oraz wyjazdy firmowe dla bardziej wymagających klientów, uwzględniające najbardziej wyszukane potrzeby tj. kierunki egzotyczne, ciekawe regiony, wyludnione wyspy oraz inne miejsca niedostępne dla zwykłych obywateli. Proponowane atrakcje są równie wyjątkowe i obejmują nurkowanie, skoki spadochronowe, pływanie jachtami motorowymi, korzystanie ze sprzętu wojskowego, spotkania ze znanymi osobami, wykwintne kolacje, indywidualne wycieczki, korzystanie ze strefy SPA&Welness, szkolenia z drogich atrakcji jak latanie paralotnią, pilotowanie itp.

turystyka motywacyjna

 

Incentive travel mogą także obejmować wyjazdy firmowe na imprezy sportowe, organizację wyjazdowych konferencji i szkoleń, obsługę wizyt partnerów biznesowych, zwiedzanie wyjątkowych i nietypowych miejsc. Wyjazd motywacyjny w takiej formie działa niesamowicie motywująco na uczestników, zbliża ich mocno do firmy a także utwierdza ich w przekonaniu, że są właściwymi osobami we właściwym miejscu i powinni robić to co robią najlepiej.